Vermissing reisdocument

Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt? Dan kunt u dat hier melden. Uw reisdocument wordt direct als vermist geregistreerd. Daarmee wordt misbruik en identiteitsfraude voorkomen.
Instructie tekst: Is uw reisdocument gestolen? Dan is het verstandig om ook aangifte te doen bij de politie.

Nieuw reisdocument aanvragen

Nadat uw reisdocument als vermist staat geregistreerd, kunt u een afspraak maken om een nieuw reisdocument aan te vragen. Uw reisdocument ligt na 6 werkdagen voor u klaar. 

Heeft u uw reisdocument met spoed nodig? 

Dan kunt u een spoedaanvraag doen. Dit kunt u aangeven bij uw afspraak. Als u uw reisdocument voor 14.00 uur aanvraagt, ligt het de volgende werkdag voor u klaar. U betaalt hier extra voor. Voor het ophalen maakt u een afspraak.  

Heeft u uw reisdocument teruggevonden? 

  • Lever het dan in bij de gemeente. U kunt het niet meer gebruiken.

Wat u moet weten

U kunt een digitale melding van vermissing van een reisdocument doen als u   

  • DigiD heeft en ouder bent dan 18 jaar 
  • U uw reisdocument in Nederland bent kwijtgeraakt.  

Kunt u niet digitaal de vermissing melden, maak dan een afspraakexterne-link-icoon op het gemeentehuis.  

Bent u uw reisdocument in het buitenland verloren? Doe aangifte bij de plaatselijke politie. Vraag daarna bij de Nederlandse ambassade of het consulaat een nooddocument aan. Als u weer in Nederland bent, kun u een definitief reisdocument aanvragen. 

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact met ons op via (0544) 39 35 35 of burgerzaken@oostgelre.nl.